NASA OTKRILA NOVU CRNU RUPU

Nova misija mapira svjetlosne odjeke divovske nove crne rupe deset puta veće od Sunca, u blizini Zemlje

Piše: Ivona Radoš, 2. g

NASA je otkrila što se događa kada crna rupa zahvati obližnju zvijezdu. Za istraživanje su uporabljivali  instrument za otkrivanje rendgenskog svjetla iz nedavno otkrivene crne rupe montiran na Međunarodnoj svemirskoj stanici. Imali su dovoljno sreće da prouče crnu rupu dok je konzumirala materijal zvijezde. Nastali valovi rendgenskih zraka stvorili su svjetlosne odjeke koji su otkrili promjene u veličini i obliku okoline. Znanstvenici su zabilježili okoliš koji okružuje crnu rupu u zvjezdanoj masi 10 puta većoj od mase Sunca.

Istraživači će astronomima dati novi uvid u unutarnje djelovanje crne rupe. Nova tehnologija dopustila im je mjerenje svjetlosnih odjeka bliže crnoj rupi zvjezdane mase nego ikad prije, što je velik pomak na ovom području znanosti .Prethodno su se ovi svjetlosni odjeci vidjeli samo u supermasivnim crnim rupama. J1820 (novootkrivena crna rupa) nalazi se na udaljenosti od oko 10. 000 svjetlosnih godina prema zviježđu Lava. Astronomi nisu bili svjesni prisutnosti crne rupe sve do ožujka prošle godine. Novootkrivena crna rupa je od nepoznate postala jedan od najsvjetlijih izvora.

Ako mogu razumjeti kako i zašto se te promjene mase događaju u crnim rupama tijekom razdoblja od nekoliko tjedana, znanstvenici bi mogli otkriti i kako se super masivne crne rupe razvijaju tijekom milijuna godina i kako one utječu na galaksije u kojima žive. Nova promatranja također pružaju znanstvenicima nove spoznaje o tome kako se materijal otvara u crnu rupu i kako se energija oslobađa u tom procesu.

Odgovori