12. godišnjica Fallout-a 3

Piše: Mateo Bajdak

Fallout je post-apokaliptični serijal RPG(Role-playing game) video igara prvenstveno izdane od strane Interplaya krajem 20. stoljeća. Igre su smještene u kasno 22. stoljeće, a priča, atmosfera i sam izgled igre je inspiriran paranojom poslije Drugog svjetskog rata i pojavom nuklearnih oružja.

Prije 12 godina, 30.10.2008, na PC i konzole lansiran je Fallout 3. Treća numerirana igra u post-apokaliptičnom serijalu, no po mnogo čemu je bila prva. Bila je prva Fallout igra koja je izašla za konzole, a zatim i prva Fallout igra u režiji čuvenog Bethesda Softworksa, tima koji je do tada radio na svome serijalu fantastične radnje The Elder Scrolls.

Za razliku od svojih prethodnika, Fallout 3 nije imao izometrijsku kameru već se igra odvijala u perspektivi iz prvog ili trećeg lica, što znači da se kamera nalazila, ili direktno iza ramena igrivog lika ili smo „gledali kroz njegove oči“. Borba je također bila dosta augmentirana te se većinom igrala u stvarnom vremenu, umjesto mogućnosti pauziranja igre u svrhu taktičkog postavljanja likova ili bolje taktičnosti tijekom borbe unutar igre. Iako je u postojao takozvani V.A.T.S. sustav s kojim se moglo pauzirati akciju kako bi se naciljao određeni dio protivnika.

Fallout 3 je 2008. godine pokupio preko 60 nagrada za igru godine te je postao najprodavaniji naslov do tada. Samo u prvom tjednu prodano je više primjeraka nego svih dosadašnjih Fallout igara zajedno. Stoga se smatra velikim financijskim i komercijalnim uspjehom.

Fallout 3 je godinu dana dobio 5 DLC(Dodatni sadržaj) paketa koji su pružali dodatne priče i sadržaje unutar svijeta igrice. A cijelu igricu i njezine dodatne sadržaje je obuhvatilo GOTY(Game Of The Year) izdanje. Naslijedio ga je spin-off naslov Fallout: New Vegas, a krajem 2015. godine i Fallout 4, koji nije uspio ponoviti rezultat trećeg djela. Fallout 3 je jedan od najvećih utjecaja na moderne video igre jer je popularizirao zapadni-RPG, u kojem je moguće igrati različite uloge u svijetu igre te je moguće stvarati svoje vlastite likove i priče izvan priče koju su zadali programeri. Osim toga, mnoge inovacije koje je uveo Fallout 3, još se i dandanas pojavljuju u brojnim novim video igrama, npr. način na koji se kreiraju likovi na početku igre,  služio je kao inspiracija za brojne druge načine kreiranje likova kroz godine(npr. u Cyberpunk-u 2077. i u serijalu The Witcher).

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *