Osvrt na film „The Hate U Give“

Piše: Ema Lovinčić, 2.e

The Hate U Give je dramski film nastao na temelju istoimenog romana iz 2017. (Angie Thomas). Film se počeo prikazivati u listopadu 2018. godine, a redatelj je George Tillman Jr.

Glavnu ulogu u filmu ima Starr Carter (Amandla Stenberg) koja živi u siromašnoj crnačkoj četvrti, no ide u školu gdje su ju upisali roditelji u kojoj je jedina drugačije rase. Ona poštuje i jedan i drugi način života, sve ljude bez obzira koje su rase, čak ima i dečka iz škole. Tada nije bila ni svjesna da će joj se život u potpunosti promijeniti u jednoj noći.

Bila je na zabavi u svojoj četvrti te je došlo do pucnjave, a ona i njen jako bliski prijatelj zajedno su otišli sa zabave. Dok su se vozili prema njenoj kući kako bi on bio siguran da je ona došla sigurno doma, no odjednom ih je policajac zaustavio. Njen prijatelj Khalil trebao je izići iz auta te je držao četku za kosu u ruci. Policajac je pomislio da je to oružje u njegovoj ruci te ga je upucao. Nedužnog, nenaoružanog dječaka. Starr je kao jedini svjedok trebala nešto poduzeti, no isprve nije htjela jer bi time ugrozila svoju obitelj, te bi ljudi iz škole potpuno drugačije gledali na nju. Shvatila je da ona jedina može promijeniti trenutnu situaciju te da ne može šutjeti o nečemu ovolike važnosti.

Ovaj film je dosta težak te govori o temama koje su i dan danas aktualne. Raspravlja se o rasizmu, kako bi svi ljudi bez obzira koje boje im je koža, trebali biti jednaki. Imati jednaka prava, jednake kazne za svoje pogreške, jednake nagrade za svoja postignuća. Također možemo i vidjeti kako se pojedine osobe osjećaju u takvim situacijama te kakve im sve misli u tom trenutku prolaze kroz glavu. Mislim da je jedna stvar samo govoriti o problemima koji se događaju okolo po svijetu, a druga stvar je zapravo nešto poduzeti u vezi toga. I to mi se sviđa u ovome filmu. Pogledala sam ovaj film po prvi put prije otprilike šest mjeseci te sam ga prije tri tjedna ponovno pogledala. Prije no što sam ga pogledala nisam u potpunosti primijetila kakve sve probleme ljudi po svijetu sve imaju. Imaju problema zbog toga što jesu, svoga izgleda.

Nedavno je u Americi bio slučaj u kojem je policajac također ubio nedužnog čovjeka, to je pokrenulo razne prosvjede svuda po svijetu. Puno ljudi, bez obzira koje su rase bili, zauzeli su se za prava toga čovjeka te zapravo i prava svih nas. Taj događaj me odmah podsjetio na ovaj film te koliko su realno u filmu prikazani ti problemi.             Preporučila bih ovaj film svima, smatram da svi mogu naučiti nešto iz njega. Mislim da bi jako dobra ideja bila pogledati ga svakih nekoliko godina te vidjeti kako taj film utječe na vas kada sta malo stariji. Možda primijetite još neke stvari koje su vam prije promaknule.