RECENZIJA I OSVRT ZA APLIKACIJU MICROSOFT TEAMS

ALAT ZA ONLINE NASTAVU

Piše: Marija Belošević, 2.e

Ove i prošle školske godine susreli smo se s online oblikom nastave koju smo mi, učenici V. gimnazije, uglavnom pratili preko popularne aplikacije Microsoft Teams. Microsoft Teams svakodnevno koristi 13 milijuna osoba te su iz tog razloga ove godine usavršena 4 nova načina poboljšanja rada. S obzirom na to da nam je u prošlih mjesec dana Teams postao svakodnevnica, odlučila sam napisati recenziju.

      Microsoft Teams zaštićena je platforma za poslovnu komunikaciju koju je razvio Microsoft kao dio obitelji proizvoda Microsoft 365.  Aplikacija je vrlo jednostavna za korištenje te ima mnoge mogućnosti. Prije svega, nakon što se CarNet-ovim korisničkim imenom i lozinkom ulogiramo u aplikaciju, imamo pregled svih timova u kojima smo ikad sudjelovali. Osobno sam prijavljena u dva tima, jedan koji se više ne koristi te je arhiviran (pošto sam završila 1. razred srednje škole) – tim 1.e te drugi tim koji je trenutačno (nadam se i ne zadugo) aktivan – tim 2.e. Ulaskom u aktualni tim prikazuju mi se predmeti odnosno razgovori koje su stvorili profesori za pojedine predmete  koje u ovoj školi pohađam. Taj sistem mi se sviđa, jer je praktičan i pregledan. Ukoliko je neki od naziva predmeta u “fusnoti boldan” znači da u razgovoru ima novih poruka odnosno profesori nam se javljaju i upućuju nam određene obavijesti. Razgovor je jednostavan gotovo kao i preko ostalih društvenih mreža, upućujemo poruku grupi (koju čine učenici mojeg razreda zajedno s predmetnim profesorom). U dokumente poznate kao Files postavljamo svoje uratke, a profesori najčešće organiziraju mape kako sve ne bi bilo prenatrpano te kako bi se održao redoslijed. Svi mogu vidjeti što smo postavili u mape, jer se one koriste zajednički. Ukoliko se radi o predaji testa svoje uratke šaljemo u “Chat” s profesorom/icom kako ne bi došlo do prepisivanja prilikom predaje. To je zanimljivo uređeno te stvarno simulira rad u školskim klupama. Fotografije uradaka se jednostavno prikvače jednako kao i bilo koji drugi videozapisi ili dokumenti. Također, na aplikaciji postoje tzv. “Assigments” u kojima profesori mogu postaviti određeni rok trajanja kojeg se trebamo pridržavati za predaju pojedinog rada makar profesori to skoro i ne koriste, jer smo većinom savjesni učenici te zadaće predajemo na vrijeme. No, u drugim razredima ili školama možda i nije tako te je ovo jednostavan i brz način kojim se učenike može natjerati na redovit rad i ispunjavanje školskih obveza. U aplikaciji također postoji mogućnost poziva što omogućava komunikaciju s profesorima najsličniju realnoj (koliko slično to uopće može biti). Pozivi su dobra zamisao, a također postoji mogućnost videopoziva u kojoj svi sve vidimo te također opcija isključenog mikrofona kako ne bi svi morali slušati svačije šuštanje ili razgovore ukućana. To je odlično, jednako kao i mogućnost podignute ruke, što uvelike olakšava komunikaciju. Profesori čak mogu i podijeliti zaslon s nama kako bismo mogli vidjeti prezentaciju ili materijal koji su pripremili za sat, ali tada pak ne mogu vidjeti podignute ruke. Međutim, ono što je nedostatak ove aplikacije, je to što pozivi često prekidaju (pomalo su nestabilni) te se zabunom netko može izbaciti iz poziva. Ne sviđa mi se ni to što je u ikoni našeg profila moguće vidjeti jesmo li aktivni ili ne, imam osjećaj da to nekako narušava privatnost, kako učenika tako i profesora. U grupnim i pojedinačnim razgovorima možemo reagirati na poruke određenim smješcima tzv. smajlićima (“emojijima”) što mi je zanimljivo i simpatično. Voljela bih možda i da ima veći izbor reakcija (zasada postoji samo šest). Potvrde čitanja u čavrljanju (pojedinačnom razgovoru) prikazuju ikonu koja pokazuje kad je primatelj pročitao poruku koju ste poslali. To je korisno kako bi znali je li određeni profesor/ica zaprimio/la odnosno pročitao/la našu poruku, jer poneki profesori na poruke ne odgovaraju ili im treba dug period vremena da odgovore. Isto tako postoji i opcija najave. Najave članovima tima omogućuju isticanje važnih vijesti u kanalu i odličan su način započinjanja novog projekta (npr. poziva u zakazanom terminu). Osim za rad na daljinu za škole, Microsoft Teams može biti koristan i za rad zaposlenika određenih kompanija, uprava i tvrtki.

      Sve u svemu, ova aplikacija kao i sve u životu ima dobre i loše značajke. Smatram da je prilično kvalitetna za održavanje nastave na daljinu. No, nema tog uređaja ni aplikacije koja može zamijeniti školu uživo. Samoj aplikaciji, kao njezina korisnica, dajem ocjenu 8/10 iako je na internetu ocijenjena još višom ocjenom, čak 9,4/10.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *