Recenzija filma “Thor: Ragnarok”

Iz fantastične akcije u komediju

piše: Ana Francesca Stama

Nedavno je u hrvatska kina došao novi Marvelov film “Thor: Ragnarok”, treći film o nordijskom bogu Thoru. Filmovi o Thoru su uvijek bili potpuno drukčiji jedan od drugoga. Prvi je film bio fantastična priča o nordijskoj mitologiji i bogovima, dok je u drugom filmu fokus bio na paranormalnim pojavama koje nemaju veze s nordijskom mitologijom kao što su mračne sile i vilenjaci. U trećem se filmu vraćaju elementi mitologije kroz neke likove kao npr. Surtura koji mora ispuniti svoje proročanstvo i uništiti Asgard. Novi direktor Taika Waititi koji također i glumi jednu od važnijih uloga u filmu odlučio je malo promijeniti strukturu filma, ali i sam žanr. Prebacio je Thora iz fantastične akcije u komediju. Dodao je elemente ironije, sarkazma ali i poistovjećivanja s likovima koko bi cijeli taj svijet na neki način pokušao približiti publici.

Čini se da je i uspio jer su recenzije prilično zapanjujuće. Prema kritičarima, ovaj najnoviji Thor je doista moćan. Na jednoj od najvećih recenzijskih stranica “Rotten Tomatoes” film je ocijenjen s čak 99% . Ova ocjena sugerira da Ragnarok nije samo najveći Marvelov film svih vremena, nego najveći superherojski film ikada napravljen, ocjenama čak bolji od  filmova “The Incredibiles”(97%), The Dark Knight (94%) i “Iron Man” (94 %). Mnogi su zadovoljni putem kojim je Thor krenuo, što se i vidi iz komentara na društvenim mrežama. Kritičar Christopher Orr je za časopis “The Atlantic” napisao: “Savršeno prihvatljiv kao akcijski film, ali nadahnut kao komedija – što je vjerojatno ono na što je Thor trebao ciljati od samog početka”, s čime se slažu mnogi drugi kritičari, ali i sami fanovi. Velik uspjeh je osvaren i na ostalim stranicama koje nisu toliko raširene među profesionalnim kritičarima. Na IMBd-u je ocijenjen s 8.5 od 10, a na Metacriticu 7.8 od 10. Ovakva je popularnost rezultirala i velikom zaradom od otprilike 400 milijuna američkih dolara. U svakom slučaju, ovaj film je bio ogroman uspjeh te će ga biti teško skinuti s ljestvica neko vrijeme.

Je li “Thor: Ragnarok” najbolji Marvelov film dosad?