Koncert Zbora Muzičke akademije

Osvrt na koncert Zbora Muzičke akademije

piše: Gabrijela Perković

U nizu aktualnih koncerta u Koncertnoj dvorani Blagoje Bersa u Muzičkoj akademiji u Zagrebu dana 20. rujna  2017. godine održao se koncert na kojem je nastupao Zbor Muzičke akademije. Zajedno s njima nasupala su četiri solo-pjevača, dva klavira i harmonij.  Koncert je započeo u 19. 30. Dvorana je bila polovično puna, a dob ljudi iz publike je varirala, što je svakako lijepo jer nema barijera kada se radi o glazbi. Blio je starije gospode i gospođa, ali je bilo mladih, svi umjereno dotjerani.

Estetski je bilo jako lijepo. Pozornica na kojoj se nastupalo je prostrana, jednostava i elegantna. U samoj su sredini bila dva klavira tako postavljena da su izgledali kao prikaz yina i yanga, a iza njih harmonij. Ispred klavira bila su četiri solo pjevača, a ispred njih dirigentica. Zbor je bio u obliku slova „U“ uz rubove dvorane. U zboru su svi bili ujednačeni: crne hlače, a solo-pjevačice su imale lijepe i otmjene plave haljine.

Izvodili su misu Pettite messe solennelle koju je napisao Gioachino Rossini. U prvom dijelu zbor je pjevao Kyrie i to vrlo skladno i „moćno“.  Iznimno  su lijepo i precizno izvodili kontraste između forte i piano. Mogla se jasno čuti svaka dionica.  Od dva klavirista jedan je uvijek svirao, dok se drugi uključio u kadencama ili na mjestima gdje treba biti fortissimo. Harmonij se vrlo slabo čuo. Čula sam ga na dijelovima kada ili nije bilo zbora ili je bio piano.

Pjevači su u početku pjevali sami, a pred kraj sa zborom. Njihovo je pjevanje u nekoliko navrata izgledalo kao nadmetanje, odnosno „call and response“, jer bi bas i mezzosopranistica pjevali isto, ali u drugim oktavama, a tenor i sopranistica bi to ponovili na isti način, ali na nekom drugom tonu. Pred kraj je mezzosopranistica pjevala sa zborom, klavirom i harmonijem. Nadglasala ih je sve.

Publika je prepoznala kvalitetu koncerta i nagradila izvođače velikim pljeskom. Ugodan početak još jedne glazbene godine.

U samoj su sredini bila dva klavira tako postavljena da su izgledali kao prikaz yina i yanga, a iza njih harmonij.